Vrei sa te bucuri pe deplin de beneficiile semintelor de chia? Afla cand este recomandat sa le consumi!

Vrei sa te bucuri pe deplin de beneficiile semintelor de chia? Afla cand este recomandat sa le consumi!
  calendar_month        
Dincolo de trend, semințele de chia sunt mai mult de atât! Alimentația echilibrată, bogată în nutrienți, pune și mai mult în lumină beneficiile pe care semințele de chia le aduc în ceea ce privește sănătatea.

Originare din America Centrală, acestea erau un aliment de bază în dieta aztecilor și a mayașilor, dar în ultimii ani, tot mai multe persoane au devenit interesate de profilul acestora de nutrienți, acizi grași omega-3, fibre, proteine, calciu și antioxidanți.

Semințele de chia au foarte puține contraindicații, de aceea se pretează unei largi varietăți de diete, de la cele vegetariene și vegane, până la dietele bazate pe proteine, urmate cu atenție de pasionații de fitness sau de orice persoană interesată de o sănătate generală de fier.

Cu toate acestea, mulți încă sunt de părere că semințele de chia trebuie consumate doar dimineața, pentru a ne oferi energia de care avem nevoie. Pentru că mulți cercetători au realizat studii extinse, aceștia au ajuns la concluzia că acestea pot fi consumate în orice moment al zilei, în funcție de beneficiile pe care ni le dorim.

Semințele de chia consumate la micul dejun

Unul dintre cele mai bune momente pentru a consuma semințele de chia este dimineața, la micul-dejun, în smoothie-uri, iaurt sau peste terciurile de ovăz. Fibrele din semințele de chia oferă senzație de sațietate, astfel încât să nu ne simțim atrași să ronțăim înainte de masa de prânz.

Semințele de chia sunt potrivite și înainte sau după antrenamente

Înainte de antrenament, semințele de chia ne oferă o sursă excelentă de energie. Datorită conținutului bogat în carbohidrați complecși, acestea eliberează energie treptat în corp, ceea ce ne ajută să evităm astfel vârfurile și scăderile rapide de zahăr din sânge. Înainte de antrenament se pretează în cazul sporturilor de anduranță, cum ar fi alergatul pe lungă distanță, ciclismul sau înotul.

Consumul de seminte de chia după antrenament accelerează procesul de recuperare, reducând astfel riscul de leziuni.

Practic, semințele de chia sunt ușor de integrat în dieta oricărui sportiv. Ele pot fi adăugate în shake-uri proteice, presărate peste salate sau cereale sau în diverse tipuri de pâine sau batoane energizante.

Ca gustare după-amiaza

Când simțim că nu mai avem energie și nu vrem să mâncăm ceva dulce, tot semințele de chia ne scot din impas. Acestea pot fi amestecate cu iaurt sau adăugate într-un desert sănătos.

În diverse salate

Semințele de chia pot fi încorporate și în mesele principale, cum sunt prânzul sau cina. Ele pot fi adăugate în sosuri, dressinguri pentru salate sau chiar presărate peste legume la cuptor. Consumul de chia la aceste mese îmbunătățește digestia și contribuie la un nivel constant de glicemie.



Înainte de culcare

Deși poate părea surprinzător, consumul de semințe de chia înainte de a merge la culcare ne ajută să avem un somn mai odihnitor. Ele conțin triptofan, un aminoacid care stimulează producția de serotonină și melatonină, doi neurotransmițători implicați în reglarea somnului. Serotonina induce o stare de bine și relaxare, în timp ce melatonina este esențială pentru reglarea ciclului somn-veghe.

Datorită conținutului bogat în magneziu și calciu, aceste semințe ajută la relaxarea mușchilor și la promovarea unei stări de liniște în organism. Magneziul, în special, este cunoscut pentru capacitatea sa de a îmbunătăți calitatea somnului, reducând incidența trezirilor nocturne și a insomniei.

Sursa foto: https://www.freepik.com/free-photo/delicious-assortments-milk-fruit_8028147.htm#page=5&query=chia%20seeds&position=2&from_view=search&track=ais&uuid=ee8c25bd-ecd7-4644-9f91-d956f6fc8767


Recomandari