Top 5 indulcitori naturali pentru o dieta sanatoasa

Top 5 indulcitori naturali pentru o dieta sanatoasa
  calendar_month   update 14 Nov 2022, ora: 11:18      
Consumul de zahăr în exces, precum și apelarea la îndulcitorii artificiali cum ar fi aspartamul sau sucroza contribuie la probleme de sănătate grave precum diabetul, apariția acneei, bolile de inimă, căderea dinților, obezitate și diverse tipuri de cancer. Alegerea unui îndulcitor natural poate fi o alternativă sănătoasă, iar specialiștii ne recomandă să luăm în calcul aceste produse, care nu conțin aditivi sau coloranți nocivi organismului. În cele ce urmează vei afla care sunt indulcitorii naturali care înlocuiesc zahărul alb pentru a te bucura în continuare de gustul dulce, dar în varianta sănătoasă, care nu îți va crea probleme de sănătate.

Mierea de albine

Mierea de albine este unul dintre cele mai sănătoase alimente și este recunoscută pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, fiind utilizată în aproape toată lumea de mii de ani, fie pentru a îndulci ceaiul, în scop cosmetic sau ca remediu pentru gripă și răceală. Aceasta are o mulțime de beneficii medicale: are proprietăți antibacteriene și luptă împotriva infecțiilor, ajută la vindecarea rănilor și ulcerațiilor, ameliorează durerile de gât și tusea, crește anduranța sportivilor, întărește sistemul imunitar, este de ajutor în tratarea unor afecțiuni ale pielii cum ar fi dermatita atopică și contribuie la sănătatea sistemului digestiv. În industria cosmetică, mierea este utilizată pentru hidratarea părului și buzelor, curățarea tenului, ameliorarea acneei și tratarea ridurilor. Mierea este într-adevăr un remediu împotriva multor afecțiuni și un tratament natural cu efecte miraculoase, însă trebuie consumată cu moderație, pentru a putea avea efecte benefice pe termen lung.

Siropul de arțar

Siropul de arțar este unul dintre îndulcitorii care reprezintă o alternativă bună pentru înlocuirea zahărului, dacă este consumat cu moderație. Acesta conține niveluri mai ridicate de substanțe nutritive benefice, antioxidanți și fitochimici, spre deosebire de zahărul de masă alb. Datorită conținutului de antioxidanți diverși, siropul de arțar poate oferi protecție organismului împotriva mai multor boli, poate avea beneficii importante pentru sistemul cardiovascular, îmbunătățește sănătatea reproductivă la bărbați, întărește sistemul imunitar. Siropul de arțar poate fi folosit atât pentru îndulcirea deserturilor, cât și a preparatelor sărate, precum sosuri (dressing-uri) pentru salate, torturi, pâine, batoane de cereale, granola.



Siropul de cocos

Acest sirop delicios este obținut din nectarul bobocilor de floare de palmier de cocos, colectat în recipiente de bambus și poate fi folosit pentru îndulcirea cafelei, a ceaiului sau a produselor de patiserie. În plus, se poate adăuga în iaurt, în cocktail-uri sau smoothie-uri. Siropul de cocos aduce numeroase beneficii sănătății datorită bogăției de minerale (fier, zinc, calciu, potasiu), polifenoli și antioxidanți. Conținutul său de inulină, fibră ce poate încetini absorbția glucozei, reprezintă explicația pentru care indicele său glicemic este mai mic decât al zahărului alb.

Siropul de curmale

Este un îndulcitor 100% natural, un aliment extrem de nutritiv, având în vedere că el conține mai mulți aminoacizi decât merele, portocalele sau bananele, plus numeroase vitamine și minerale: calciu, magneziu, zinc, fier, seleniu, potasiu, vitamina A, vitamina B, vitamina C, vitamina E, vitamina K. Siropul de curmale reușește să asigure necesarul de dulce fără a avea efecte nocive asupra organismului. Enumerăm doar câteva dintre beneficiile acestuia: are rol antiinflamator, întărește sistemul imunitar, îmbunătățește tranzitul intestinal, protejează sănătatea inimii, combate anemia. Poate fi folosit ca înlocuitor al zahărului în rețetele culinare, pentru îndulcirea diferitelor băuturi, dar poate fi adăugat și în iaurt, cereale și se poate folosi că topping pentru salate de fructe, înghețată sau clătite.



Stevia

Stevia este un îndulcitor cu 0 calorii și are un conținut bogat în vitamine și minerale, printre care: vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamina K, potasiu, magneziu, calciu și zinc. Aceasta este bogată și în fibre, așa că este un aliment prețios în special pentru adepții unei diete vegetariene. Stevia ajută la gestionarea nivelului glucozei, ajută la controlul greutății, reduce tensiunea arterială, menține sănătatea orală, reduce ridurile și reduce problemele digestive. Stevia se poate folosi ca îndulcitor în mai multe moduri: o poți adăuga în smoothie, cafea, ceai dar și în deserturi.

Alți îndulcitori naturali, buni înlocuitori ai zahărului mai sunt și: melasa din trestie, siropul de orez brun, siropul de yacon, eritritolul și fructul călugărului. Aceștia sunt o opțiune bună pentru înlocuirea zahărului alb și pot aduce beneficii sănătății noastre dacă sunt consumați în cantități moderate.

Surse foto: freepik.com , pexels.com

Recomandari