Top 10 alimente importante in orice dieta echilibrata

Top 10 alimente importante in orice dieta echilibrata
  calendar_month     photo_cameraShutterstock    
Acum că a început un nou an, este momentul perfect pentru a pune în practică rezoluţiile stabilite. Pentru că un stil de viaţă sănătos ar trebui să fie pe lista fiecăruia dintre noi, iată care sunt cele mai bune alimente pentru organism. Combinându-le corect, nu doar că vei scăpa de câteva kilograme, ci îţi vei întări şi sistemul imunitar.

O dietă echilibrată este unul dintre elementele de bază ale unui stil de viaţă sănătos. Alimentaţia bazată pe alimente sănătoase ajută organismul din mai multe puncte de vedere. Incluzând în dieta zilnică alimente benefice pentru sănătate, vom avea parte de: o scădere treptată în greutate, de lipsa balonării şi a senzaţiei de greutate după masă şi de un boost de energie, care deseori ne lipseşte.

Un număr mare de alimente sunt atât sănătoase, cât și gustoase. Umplându-ți farfuria cu fructe, legume şi surse de proteine, vei avea mese colorate, versatile și gustoase.
Iată 10 alimente sănătoase şi surprinzător de delicioase, pe care trebuie să le consumăm pentru a avea o alimentaţie corectă:

1. Ghimbirul

Deşi în obiceiurile alimentare ale românilor, ghimbirul a intrat de doar câţiva ani, proprietăţile acestuia sunt recunoscute de mult timp. Din acest motiv, el există în dietele altor popoare de zeci de ani. Pe lângă prepararea mâncării, tot mai multă lume savurează, astăzi, ceaiul de ghimbir. Este folosit pentru a ajuta digestia, pentru a reduce greața și pentru a facilita combaterea gripei și a răcelii.

2. Afinele

Studiile arată că ajută la protejarea împotriva îmbătrânirii, cancerului și deteriorării ADN-ului, făcând ca aceste mici fructe să fie atât de iubite şi apreciate. Afinele nu sunt doar delicioase, ci și printre cele mai puternice surse de antioxidanți din lume. Antioxidanţii sunt cheia pentru reducerea impactului stresului oxidativ, creând un scut în jurul celulei, pentru a contribui la protejarea acesteia împotriva deteriorării.

3. Bananele

Bananele sunt printre cele mai bune surse de potasiu din lume. De asemenea, sunt bogate în vitamina B6 și fibre, au un preţ rezonabil şi sunt uşor de consumat oriunde. Nu degeaba vedem adesea sportivii de performanţă consumând câte o banană inclusiv în timpul unui meci. Pot fi consumate ca atare sau în delicioase deserturi ori shake-uri.

4. Avocado

Avocado este diferit de majoritatea celorlalte fructe, deoarece este bogat în grăsimi sănătoase, în loc de carbohidrați. Nu sunt doar cremoase și gustoase, ci și bogate în fibre, potasiu și vitamina C. Acesta este motivul pentru care, de câţiva ani, acest fruct este prezent într-un număr mare de salate şi sosuri.

5. Sparanghelul

Sparanghelul este o legumă populară, ce are un conținut scăzut de carbohidrați și calorii, dar conține o cantitate însemnată de fibre şi de vitamina K. Această vitamină este un nutrient esențial pentru coagularea sângelui și oase sănătoase.

6. Broccoli

Broccoli este o legumă cruciferă, ce are un gust grozav atât crud, cât și gătit. Este o sursă excelentă de fibre și vitamine C și K și conține o cantitate semnificativă de proteine, în comparație cu alte legume.

7. Usturoiul

Usturoiu este o legumă incredibil de sănătoasă. Conține compuși organosulfurați bioactivi, care au efecte biologice puternice, inclusiv cu mari beneficii pentru imunitate, fiind recunoscut drept un puternic antibiotic natural.

8. Ouăle

Ouăle sunt printre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă, dar şi foarte controversate. Până nu demult, au fost blamate pentru că sunt bogate în colesterol, dar noi studii arată că sunt perfect sigure și sănătoase. Acestea conțin vitamine, inclusiv B2 și B12, ambele fiind importante pentru conservarea energiei și generarea de globule roșii.

9. Peştele

Peştele şi fructele de mare sunt deosebit de bogate în acizi grași omega-3 și iod, doi nutrienți pe care majoritatea oamenilor nu îi consumă suficient. Conform studiilor, persoanele care consumă cantităţi mari de peşte şi fructe de mare au o durată de viaţă mai mare și au un risc mai scăzut de a face multe boli, inclusiv boli de inimă, demență și depresie.

10. Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt un plus important la dietă, deoarece oferă o varietate de micronutrienți și fibre, fiind, practic, un combustibil pentru organism. Însă acestea sunt bogate în carbohidraţi, motiv pentru care trebuie consumate cu moderaţie de către persoanele care urmează o dietă. Orezul brun, quinoa şi ovăzul sunt printre cele mai noi alimente introduse în alimentaţia zilnică, datorită proprietăţilor lor.

Multe dintre alimentele menționate mai sus sunt pline de vitamine și antioxidanți. Unele pot ajuta la pierderea în greutate, altele, la întărirea sistemului imunitar. Așadar, ai toate motivele să le introduci în dieta zilnică.


Recomandari