Cum sa fii promovata la locul de munca: 4 strategii pentru generatia Z

Cum sa fii promovata la locul de munca: 4 strategii pentru generatia Z
  calendar_month     photo_cameraShutterstock    
În plan profesional, generația Z se descrie prin flexibilitate, creativitate, simț al răspunderii, dar și o dorință aparte de a lucra cu sens. Prin aceste calități, nu este de mirare că tinerii generației Z sunt în căutarea acelor angajatori care să îi ajute să devină o versiune mai bună profesional, prin asumarea riscurilor și provocărilor, astfel încât promovarea să devină un proces firesc.

Dacă te afli în punctul în care îți dorești să treci la o altă etapă profesională, îți prezentăm patru strategii care te ajută să fii promovată la locul de muncă.

1. Alege interacțiunile face to face pentru o colaborare mai ușoară cu echipele

În ultimul timp, piața muncii a trecut prin diferite etape ale programului de muncă: de la program exclusiv remote, la cel hibrid sau prezența zilnică la birou. Chiar dacă posibilitatea alegerii programului de muncă, pentru unele companii, rămâne în sarcina angajatului, aproximativ 70% dintre tinerii generației Z au nevoie de cel puțin trei zile de muncă de la birou.

Așa arată rezultatele unui studiu realizat de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor. În plus, 57% dintre tineri sunt de părere că timpul petrecut cu echipa este principalul motiv pentru care merită să lucrezi la birou. Odată ce ajungi să petreci măcar trei zile la birou, va crește și productivitatea, influențată de modul de muncă al colegilor sau de spațiile de birouri.

Astfel, dacă te afli în punctul în care promovarea la locul de muncă este unul dintre obiective, alege întotdeauna interacțiunile face to face. Nu doar că avantajele se vor simți la nivel macro, prin rezultatele bune de echipă, dar ai oportunitatea să interacționezi în diferite proiecte cu colegii care au și mai multă experiență decât tine.

2. Cunoaște-ți clar abilitățile, competențele, și pune-le în valoare

Statisticile spun despre tinerii generației Z că sunt mai vocali în exprimarea valorilor și abilităților față de generațiile anterioare. Pentru a fi parte din statistici, este momentul ca înaintea dorinței de promovare să intervină o autoevaluare.

Există mai multe posibilități prin care poți să îți pui în valoare abilitățile și competențele:

- Participă la workshopuri de dezvoltare personală și profesională, desfășurate atât intern, cât și extern;
- Întreabă-te ce principii te ghidează în mediul profesional, prin modul în care abordezi colaborările și rezolvi problemele;
- Implică-te în proiectele interne dezvoltate de companie, chiar și în cele de voluntariat;
- Construiește relații profesionale autentice, care să te ajute să crești și să devii productivă și motivată;
- Analizează cum îți aloci timpul scopurilor profesionale, pentru a păstra un echilibru față de viața personală.



3. Cere constant feedback

Feedbackul are mai multe roluri: evaluativ, prescriptiv, descriptiv. El este important în funcționarea fiecărei organizații, dar și pentru creșterea profesională a angajatului. Un feedback corect, acordat în momente cheie ale parcursului profesional, reprezintă o unealtă valoroasă în promovare.

Atunci când simți că nu îl primești suficient sau în momentele de interes, îl poți cere de la colegii cu care lucrezi, din echipă sau la nivel de departament. Identifică persoanele potrivite pentru a-ți acorda feedback, astfel încât să îți fie reper pentru dezvoltare. Folosește, de asemenea, întrebări deschise, de tipul: „În ce moduri pot îmbunătăți modul de lucru în echipă și individual?” sau „Care este părerea ta despre modul în care îmi gestionez timpul?”.

4. Vezi care sunt atuurile generației tale și folosește-te de ele

Pe lângă caracteristicile deja menționate, generația Z este și generația tinerilor interesați de problemele de mediu și sociale, concentrați pe schimbarea în bine și dorința de construi o viață mai sănătoasă pentru ei și ceilalți.

Diversitatea etnică, dorința de a ieși din zona de confort, relația strânsă cu tehnologia sunt alte atuuri care ies în evidență la angajare. Mai mult, tinerii generației Z sunt mai încrezători în forțele proprii și atenți la bunăstarea mintală și psihică, prin balanța dintre profesional și personal.

Acestea se pot transforma în atuuri în câmpul muncii, fiind calități pe care angajatorii le apreciază la tineri. Indiferent că se traduc în noi abordări pentru proiecte sau dezvoltarea unor activități noi, folosește-le de ele pentru a fi cu un pas mai aproape de promovare.

Interacțiunile face to face, cunoașterea abilităților, feedbackul constant și atuurile generației sunt patru dintre strategiile care te pot ajuta să fii cu un pas mai aproape de promovare și mult mai încrezătoare în fiecare zi la job.


Recomandari