5 abilitati pe care trebuie sa le ai ca sa devii manager

5 abilitati pe care trebuie sa le ai ca sa devii manager
  calendar_month        
Atunci când vrei să progresezi în carieră, către un nivel de management în organizație, este bine să ții cont de abilitățile pe care să le dezvolți. Descoperă din acest articol care sunt câteva dintre aceste abilități și evoluează în cariera ta.

Abilități bune de comunicare

Liderii eficienți trebuie să aibă abilități bune de comunicare și de motivare a angajaților. Acestea includ abilități bune de comunicare verbală și scrisă, abilități de ascultare activă, de empatie. De asemenea, includ abilități bune de negociere, un proces creativ și colaborativ în care soluționăm conflicte și ne satisfacem propriile interese plecând de la interesele celor din fața noastră, așa cum sugerează și sfaturile BestJobs de aici.

Organizare și delegare

Pentru a fi un bun manager, e nevoie să fii foarte organizat și să poți gestiona unul sau mai multe proiecte simultan, să poți face managementul taskurilor și să poți delega echipei sau echipelor din subordine care sunt activitățile pe care să le desfășoare.

Rezolvarea problemelor și luarea deciziilor

Ai nevoie, de asemenea, de abilități de rezolvare a problemelor, să poți identifica și care sunt provocările și soluțiile atunci când vine vorba de o problemă sau mai multe. Pentru a face acest lucru, ai nevoie să gândești creativ și să întâmpini fiecare problemă cu zâmbetul pe buze și cu o atitudine orientată către soluții noi și bune de implementat rapid.

Planificare și gândire strategică

Ai nevoie, de asemenea, să planifici bine și să gândești strategic, să știi cum să-i faci pe ceilalți să gândească strategic la rândul lor. E nevoie să gândești cu câțiva pași înainte, să te uiți în viitor și să vezi imaginea de ansamblu a companiei, organizației, echipei, proiectului pe care îl coordonezi. Asta înseamnă să setezi priorități în linie cu obiectivele companiei, să stabilești indicatori de performanță pe care să-i urmărești, să faci tot ce e nevoie ca să atingeți ca echipă obiectivele pe termen lung și mediu.

Mentorat și coaching

Ai nevoie de abilitatea de a-i mentora și învăța pe ceilalți cum să fie mai buni în ceea ce fac, să învețe cum să-și gestioneze taskurile și să le dai feedback constant pe proiectele lor. De aceea, să investești în abilitățile tale de mentor și coach este un lucru foarte util, pe care îl poți face pentru binele echipei tale și al organizației din care faci parte. Astfel, vei ști să pui întrebările potrivite de fiecare dată, să scoți la iveală ce este mai bun din oameni și să-i ajuți să-și dea seama de abilitățile lor ascunse și cum să le utilizeze pentru a-și face taskurile cu succes.



Foto: tirachardz - www.freepik.com

Recomandari